Monday, July 20, 2009

Telekom Port 25'i Kapatıyor?


Evinden bilgisayar kullanan bir garip internet kullanıcısıyım :)
Günlük 10-30 arası mail gönderirim muhtemelen. Bugün mail göndermeye çalışırken server ile bağlantı kurulamadığına dair bir hata mesajı aldım. Şaşırdım ! Hizmet aldığım servisleri kontrol ettim. Ödemelerini gayet düzenli yapıyorum ve herhangi bir hizmet kesintisi, durumu sözkonusu değil.

Telekomu aradım. Teknik destek görevlisi ne dese beğenirsiniz: "Spam mail gönderiyorsanız portunuz kapatılmıştır."
Kontrol etti. Ve evet gerçekten mail gönderme portum kapatılmış. Yargısız infaz yapmışlar.

Herhangi bir şekilde spam mail gönderme durumum olmadığını anlattım. Portumu açtılar. Modemimi kapatıp açtıktan sonra da mail gönderebilmeye başladım.

Görevli de, görevi icabı beni nazikçe uyardı:
"Spam mail gönderirseniz portunuz yeniden kapatılacaktır".
Her ne kadar spam mail gödermediğimi söylesem de görevli nazikçe uyardı:
"Mail göndermeniz durumund portunuz kapatılacaktır".

Gerçekten spam mail göndersem gam yemeyeceğim. Ama ortada hiçbirşey yokken böyle bir suçlama ile aldığım hizmetin kesilmesinden son derece rahatsız oldum.

Zaten internet erişim politikaları ne yaptığını bilmez bir grubun kararları ile belirleniyor. Yok Youtobe engellenir, yok Geocities engellenir. Şimdi de kullanıcıların internete erişimleri, mail göndermeleri engelleniyor.

Bu yönetimi esefle kınıyorum. Yönetimin isimleştiği grup ile ilgili söyleyebileceğim tek şey: A.K.P.'si...

No comments: