Monday, December 29, 2008

Montunuz Düştü...


Minibüs ile cevizlibağ'dan zeytinburnuna gidiyordum. Atatürk öğrenci yurdu yakınlarında yürüme hızı ile ilerliyoruz.
Kaldırımda yürürken telefon ile konuşan bir genç bayanın çantasına asılı olan montu yere düştü. Olayı gören 5-6 kişi olduğu halde hiç birisi genç bayanı uyarmadı. Bayanın yanından geçerken şoför beyden kapıyı açmasını rica edip bayana montunun düştüğünü söyledim.
Yüzündeki bir anlık minnet ifadesi görülmeye değerdi.
Bu yazıyı aynı minibüste yazıyorum. Paylaşma ihtiyacı duydum.
Ne oluyor bize?
Nedir bu umursamazlık?
Nerde kaldı milletçe bir olma duygusu?
Neden bu kadar umursamaz oluyoruz?
Bu kültürel değişim neden?
Ben bu olayı cumhuriyetimizin 85. Yıl kutlamalarını yaptığımız 29 ekim 2008 günü yaşıyorum.
Çok basit bir olay belki ama milletçe birlik olmaya ne kadar ihtiyacımız olduğunun basit göstergelerinden birisidir.
Günlük hayatımızın tamamında her an görülüyor bu umursamazlık.

No comments: