Wednesday, January 14, 2009

Arkadaşlık :)


Bugün uzunca bir zamandır görüşemediğim bir arkadaşımla görüştüm.
Haziran 2008'de arkadaşım askerdeyken, yemek yedeğim bir zamanda telefonla görüşüyorduk. Askerden geldiği zaman yediğim yemeğin aynısından kendisine de ısmarlayacağıma dair söz vermiştim. Eylül 2008'de askarden geldi. Sözümü yerine getirmek bu akşama kısmet oldu. Hem yemek yedik hem de muhabbet ettik. Yemek yeme süresi yetmedi, gittik biryerde oturduk, çay bahane, sohbet şahaneydi.
Eve doğru dönerken iyi arkadaşlarım olduğu için duyduğum minneti dile getirmek için bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum.
Iyi arkadaşlar çok değerli. Hiçbir ekonomik gücün satın alamayacağı bir değer. Gönül ile ilgili, gerçek anlamda insanın, insani değerleri ile ilgili bir kavram.
Iyi arkadaşlıklar kurmak ancak iyi insan olarak mümkün olabiliyor. Malum iyi arkadaşlıklar için arkadaş olacaklarin iyi olması gerekiyor. Bu açıdan kendimi şanslı görüyorum. Bu bir başarıdır.
Şans ve başarı kavramlarından bahsetmişken bu ikisi hakkında da kısaca yazmak istiyorum.
Ben şansa inanmam. Insan kendi şansını kendisi yaratır. Çünkü şansın tanımlarından birisi "zamanı geldiğinde değerlendirilmiş fırsat" şeklindedir. Insanın fırsatları değerlendirmesi için hazır olması gerekir. Fırsat gelip kapısını çalmadan önce o fırsat için hazırlık yapmış olması gerekir.
Ne gibi hazırlıklar mı?
Başarılı bir okul hayatı
Iyi arkadaşlar
Zamanını verimli kullanma
Önemli olan şeyler için zaman harcamak
Faydalı hobiler ile uğraşmak
Insanlara yardımcı olmak
Erdemli olmak...

Eklemek istediğiniz varsa yorum yazın lütfen :-)

No comments: