Wednesday, January 14, 2009

Pazarda Gözlem...


Güzel geçen bir haftasonunun pazar günü akşama doğru eve gidiyordum. Yolum pazar günü kurulan Pazar Yerinden geçiyordu. Yavaş yavaş yürüyerek geçtim pazarın içinden. Hem taze meyve aldım hem de insanları gözledim.

Dikkatimi çeken önemli bir husus oldu. Pazarcı esnafı fiyatları halen paradan 6 sıfır atılmadan önceki hali ile telaffuz ediyordu. Etiketler ytl cinsinden yazılı ama telaffuz eski düzen.

Çok basit bir durum belki ama bence çok önemli. Yazılanı uygulama değil de bildiğini okuma durumu bu. Hayatımızın birçok aşamasında yapıyoruz bunu farkına varmadan. Yasaları uygulamayarak, toplu yaşama kurallarına uymayarak, trafik kurallarına uymuyoruz, sigara yasagina uymuyoruz.

Bunları dile getiriyorum çünkü durumu bilmezsek düzeltme yapamayız. Yoksa amacım kotuleme yapmak ya da umutsuzluğa sebep olmak değildir amacım.

Geçmişte de bu millet böyle yenilikleri yaşadı. Harf devrimini düşünün. 3 ayda yeni harflere geçildi. Millet aynı millet. Değişen yönetim. O zamanki yönetim çok iyiydi.

Kısacası demem o ki yenilikleri daha çabuk adapte olmalıyız. Daha çabuk adapte olmalıyız...

Saygılarımla,
Reyhan Yılmaz

No comments: