Tuesday, August 4, 2009

Güneş Gözlüğü...


Yaz aylarındayız. En çok ihtiyaç duyduğumuz şeylerden birisi güneş gözlüğü. Hatta bu iklim değişiklikleri nedeni ile ben kışın bile güneşli günlerde gözlüksüz gezmem.

Güneş gözlüğü alırken para harcamaktan çekinmeyin. Yemeğinizden tasarruf edip alın gerekirse. Çok mu abartı geldi? Gözleriniz sadece 2 tane. Ve çevreniz ile etkileşiminizin %75’ini görerek yaparsınız. Atasözümüz bile var “gözün gibi bak” diye. En çok dikkat etmeniz gereken organlarınız belki de gözleriniz.

Mutlaka iyi bir markanın %100 UV koruması sağlayan gözlüklerini alın.
Mümkünse Polarize Camlı güneş gözlüğü alın. Hem %100 UV koruması sağlar hem de yansıyan ışığın gözünüzü rahatsız etmemesini sağlar. Polarize camlar ile ilgili internette bulduğum güzel bir yazıyı buradan okuyabilirsiniz. Güzel bir videoya da buradan ulaşabilirsiniz.

UV filtresi konusu çok önemli. UV filtresi olmayan, çok düşük fiyata gözlük diye satılan boyalı camlardan alırsanız gözlerinizin göreceği zarar çok daha büyük olacaktır. Çünkü boyalı camın arkasında, karanlıkta kalan gözünüz, ışığı daha iyi alabilmek için gözbebeğini normalden daha fazla açacaktır. Camlarda hiçbir koruyucu olmadığından Gözünüzün için kısmına, daha fazla açık olan gözbebeğinden çok fazla miktarda zararlı UV ışını sızacaktır.

Bu yazıyı yazdığım 04.08.2009 tarihinde küçük bir araştırma yaptım. GittiGidiyor.com üzerinde 100-150 TL aralığında Ray-Ban markalı polarize camlı gözlükler bulunabiliyor. Önerebileceğim tek marka Ray-Ban'dır. Çok reklam gibi oldu ama araştırmalarıma göre bana bu matıklı geliyor.

İnternet üzerinden alamam, gidip denemek istiyorum derseniz kendi gözlüğümü ( Ray-Ban RB3183 004/9A 6315) aldığım yere bakmanızı önerebilirim. Kendileri ile hiçbir ticari bağlantım olmamakla birlikte verdikleri hizmeti beğendim ve kendi bloğumda öneriyorum. Sakıncası var mı?
Sirkeci'de Doğubank'ın 1. katında Renk Optik. Fiyatları oldukça hesaplı. Tabi pazarlık yaparsanız. 2 haftalık bir araştırma sonucunda gözlüğümü oradan almaya karar vermiştim.

Özellikle çocuklar için gözlük konusunda çok dikkatli olun. Marketlerde 3-5 liraya çocuklar için güneş gözlüğü satıyorlar. ALMAYIN ! Çocukların gözleri için çok zararlılar. Gidin güzel güzel kaliteli bir markanın gözlüklerini alın. İlerde çocuğunuzun yapacağı göz sağlığı harcamalarından daha hesaplı fiyata gelecektir.

Güneşli ve keyifli günler efendim...

Saygılarımla,
Reyhan YILMAZ

No comments: