Tuesday, March 24, 2009

Üniversitede İnternet Yok !

24.03.09 saat 14:18
Yazımı yukarda yazdığım tarih ve saatte yazıyorum ama ne zaman yayınlayabilirim bilemiyorum. Bulunduğum yerde internet yok.
Nerede miyim?
İstanbul Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde!
Kuruluş yılı 1453 olan ülkemizin en köklü üniversitesinin merkez kütüphanesinde kablosuz internet yok. Ben de zaten bu yazımı bunu vurgulamak için yazıyorum.
Hani teknoloji olmasa anlayacağım. Uzaktır, kablo yoktur, port yoktur. Ne bileyim birsürü sebep de olabilir ama bu sebeplerin de hiçbirisi yok. Bu kütüphanenin hemen karşısındaki, caddenin öbür tarafındaki İstanbul Halk kütüphanesinde kablosuz TTNet erişim noktası var. Teknik açıdan yeterlilik olduğunun kanıtıdır.
Burada niye yok? Burası alelade bir yer değil ki. Bir merkez kütüphanesi. Burada sadece kitap okunmaz. İnsanlar bilgisayarları ile gelip çalışmak isteyebilirler; benim gibi. Bina çok güzel. Geniş ortam. Evde çalışmaktansa böyle bir yerde çalışmayı tercih ediyorum. Ama internet yok. İş midir bu?

Değerli hocalarıma, idarecilerime sesleniyorum. Lütfen önem verin böyle şeylere. Burası ilim yuvası. İnternet bu gibi yerlerde olmayacak da nerede olacak sorarım size ???

Saygılarımla,
Reyhan YILMAZ

No comments: