Sunday, December 6, 2009

Ride Planet İstanbul - 06.12.2009

"Bisiklet Değişimini Başlat, İklim Değişimini Durdur."

Evet, bugünkü sloganımız buydu. Bir önceki Critical Mass etkinliğinde planlandığı gibi bugün (06.12.2009 Pazar) saat 14:00'da Sultanahmet Meydanında güzel bir etkinlik gerçekleştirildi.

Ride Planet Earth adı ile anılan etkinliğin İstanbul ayağını gerçekleştirdik.

Ride Planet Earth hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Ağustos 2008'de Avustralya'nın Brisbane kentinden yola çıkp 1,5 senede Danimarka'nın Kopenhag kentine süren bir etkinliktir. İklim değişiklikleri ile ilgili görüşmelerin yapıldığı Kopenhag'a bir mesaj vermek amacı ile düzenlenmiştir.

"Bisiklet Değişimini Başlat, İklim Değişimini Durdur."

etkinliğin facebook sayfasından da bilgi alabilirsiniz.

Hava biraz soğuktu. Acaba ne kadar kişi katılır diye düşünerek çıktım evden. Yağmur azdan aza yağıyordu. Buluşma yerine ulaştığımda saat 13:50'yi gösteriyordu. Toplanma alanında o havaya rağmen birhayli kalabalık katılımcı vardı. Tam saymadım ama sanıyorum 40-50 arasında bisikletli katılımcı, yağmurlu havaya rağmen ekipmanlarını kuşanıp etkinliğe katılmıştı. Basın mensupları bol bol fotoğraf çektiler. Kamera çekimleri yapıldı. Umarım yayınlanırlar. Basın açıklamasının ardından yola çıktık. Sultanahmet, Gülhane, Sirkeci, Eminönü, Karaköy, Tophane, Dolmabahçe, Beşiktaş üzerinden geçerek Ortaköy'e vardık. Yolda hiçbir hiçbir sorun yaşamadık. Ortaköy'de basın bildirileri dağıtıldı. Sohbetler edildi. Fotoğraflar çekildi. Eylem sona erdi ve grup dağıldı.

Ortaköy'den çıkıp Beşiktaş'tan geçip Akaretler yokuşunu tırmanarak Maçka'ya ulaştım. Harbiye'den Pangaltı'ya gittim. Çok özel bir arkadaşımla görüştüm. Arkadaşım'dan ayrıldıktan sonra eve dönüş yolculuğu başladı. Taksim üzerinden geçerek Şişhane'ye indim. Unkapanı köprüsünden geçtim. Haşim İşcan altgeçitinden geçip o güzelim yokuşu inmenin zevkini yaşadım. Yenikapı'dan sahil yoluna çıktım. Sahil yolundan eve geldim.

Bugünkü yolculuğum toplam 45,41 Km sürdü. Toplam 2 saat 34 dakika boyunca pedal çevirerek toplam 8300 civarında pedal atmışım.